O nás
Človek v ohrození, n.o.
Naša vízia
Našou víziou je spoločnosť v ktorej sú mladí ľudia odolní, inkluzívni a citliví k pozícii zraniteľných ľudí. Zároveň sú schopní čeliť výzvam rýchlo sa meniaceho sveta, pričom vedia byť súčasťou aj ich riešenia.
V tejto vízii zohrávajú učiteľky a učitelia dôležitú partnerskú rolu pre mladých ľudí v porozumení sveta, budovaní kľúčových kompetencií, rozvoja hodnôt a formovania postojov.
![]()
Čo sú učiteľské výzvy
Učiteľský program organizácie Človek v ohrození, ktorý podporuje učiteľstvo a pracovníkov s mládežou zvládnuť výzvy vo vzdelávaní.
Už viac ako 20 rokov podporuje a vzdeláva pedagogický a odborný personál. Len za posledných 10 rokov sme poskytli podporu pre viac ako 4000+ unikátnych učiteliek a učiteľov, vydali sme viac ako 50 tematických a predmetových vzdelávacích publikácií, realizovali viacero analýz, boli súčasťou mnohých odborných skupín a taktiež sme sa podieľali na príprave kurikulárnej reformy pre základné školy.
Realizovali sme tréningy, workshopy, e-learningy, webináre, letné školy pre viac ako 1000 učiteľov. Spolupracovali sme so školami, inštitúciami a pedagogickými fakultami na národnej a medzinárodnej úrovni. Máme akreditáciu na inovačné vzdelávanie od Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže.
![]()
Čo nájdete na tomto webe
Chceme, aby tu učitelia našli inšpiráciu a podporu. Chceme, aby sa z tohto webu stala platforma pomocou ktorej sa budú učitelia pripravovať na výučbu a hľadať podporu. Chceme, aby tu našli inšpiráciu, ale aj konkrétne návody a praktické materiály, ktoré vedia použiť vo výučbe.
Vnímame, že existuje veľké množstvo výziev vo vzdelávaní. Našou ambíciou nie je reagovať na každú z nich, ale len na tie kde máme odbornosť, vieme byť relevantní a poskytnúť zmysluplnú podporu. A preto tu nájdete podporu v učiteľských výzvach ktorým sa dlhodobom venujeme, alebo rozvíjame.
Sú to napríklad učiteľské výzvy vo vzdelávaní o spolupráci, chudobe, klimatickej zmene, ochrane životného prostredia, migrácii, inklúzii, informačnej a mediálnej gramotnosti, rozvojovej spolupráci, rovnosti.
Metodologicky pracujeme s konštruktivistickou pedagogikou, trojfázovým modelom učenia EUR (Evokácia -Uvedomenie- Reflexia). Kladieme silný dôraz na reflexiu. Pracujeme s príbehmi, dátami, umením, ale využívame aj dokumentárne filmy.
Rozvíjame rovesnícky prístup a atmosféru dôvery a spolupráce. Dôraz na budovanie hodnôt a rozvíjanie postojov je pre nás veľmi dôležitý.
Náš metodologický prístup však neprináša hotové odpovede, ale podnecuje diskusiu a hľadanie záverov vo vzdelávacom procese.

Ďakujem za prácu, ktorú robíte. Vo vašich materiáloch som našla už mnoho tipov a námetov, ktoré mi pomohli zmeniť hodiny na kvalitnejšie - živšie, príjemnejšie, otvorenejšie, viac prepojené so svetom mimo školu. Aj vďaka vašim námetom som objavila, že aj na matematike sa môže rozpútať živá diskusia o globálnych témach, ktorá naviac súvisí s učivom ZŠ.
Učiteľka matematiky II. stupňa Základnej školy
Kontaktuje nás